Weer thuis!

We zijn weer veilig thuis aangekomen! Na een vlucht van 8,5 uur met AirBerlin van Fort Myers naar Dusseldorf. Een stuk korter dan heenreis (10 uur). De meiden hebben bijna 5 uur geslapen dus dat scheelt ook enorm. We kwamen vanmorgen 7.15 aan. Het vliegtuig zat helemaal vol dus helaas geen stoel voor Jade. Ze deden het weer prima, is me echt 100% meegevallen de vliegreizen.  AirBerlin is ook prima, goede verzorging en vriendelijk personeel. Op het vliegveld moesten we wel bijna een uur op de koffers wachten, altijd minder vind ik.

Nog een uurtje rijden en we zijn kwart voor 10 thuis. Besloten om toch even paar uurtjes te slapen want 5 uurtjes voor de dames en 30 min voor papa en mama is iets te weinig om de dag door te komen. Wekker om half 2 gezet en toen waren we eigenlijk wel weer fris en fruitig, ben benieuwd of de dames de nacht doortrekken. Kat ook weer opgehaald uit het kattenpension.

We willen alle bekenden en onbekenden bedanken voor het meelezen met het blog. Ook alle reacties waren super leuk om te lezen!!

Wij kijken terug op een geweldige vakantie en zouden het zo weer doen met de kids! We kunnen Florida aan iedereen aanraden; met of zonder kinderen. Als je twijfelt..gewoon doen!

Deze quotes vind ik heel mooi als afsluiter van deze mooie vakantie!

Dag 22, DolFijn! En echt afgelopen..

Vanmorgen na het ontbijt nog een laatste x naar het strand! Voor half 9 zijn we er en zien een dolfijn heel dicht aan de kust voorbij zwemmen, WoW wat mooi! Maar het kan nog mooier.. Toen we in het water stonden tot onze navel ( okey.. Alex navel ik iets dieper haha) kwam de dolfijn op een paar meter afstand voorbij zwemmen! Poeh een mooiere afsluiting van de vakantie kan ik me niet bedenken. Helaas geen foto van, wel filmpje toen we op strand stonden.

Daarna ff lekker in bad/douche en de laatste dingen inpakken. Jade weer een plas op de WC, applausje!

Jade had totaal geen inpakstress..

We komen er achter dat waar de onderbroeken en hemden van Nikki zijn achter gebleven, ook de sokken zijn achter gebleven.. Dus tijdens een snelle PitStip nog ergens sokken gescoord, van Frozen natuurlijk. Dan kunnen we richting vliegveld Fort Myers.

Fort Myers is een klein maar schoon vliegveld en het inchecken gaat super snel. We zijn ook ruim op tijd dus halen nog even een half dozijn donuts bij Dunkin Donuts.

Zoooo we gaan richting vliegtuig, morgen laat ik nog even weten hoe de terugreis was!

Dag 21, vakantie bijna afgelopen.. :-(

Vannacht niet zo lekker geslapen. Het was warm maar ook begin je al te denken aan de terugreis, wanneer ga je pakken, hoelaat rij je naar vliegveld etc. Vanmorgen maar naar Miromar outlet gereden, even nog wat leuke kleding gekocht voor iedereen. Trouwens gister vergeten te schrijven dat ik voor Moederdag een Michael Kors tasje heb gekregen, toch het vermelden waard, erg blij mee! De kids vermaakte zich weer op de playground  van de outlet en het bekijken van de schilpadjes.

Vanmiddag al een beetje de koffer gepakt en nog wat dingen gewassen. Op de site van AirBerlin staat nu weer de oorspronkelijke vertrektijd van 4 uur ’s middags. Dus bijboeken van appartement toch weer afgezegd. We moeten er voor 12 uur uit dus dat scheelt.

We zijn gaan eten bij Olive Garden. Je kreeg een lekkere salade met brood vooraf. De meiden kregen natuurlijk crayons en kleurplaat maar ook een stickervel. Ze aten cheese tortellini en ik koos voor een Tour Italy met 3 Italiaanse gerechtjes, lekker maar vond het gerecht van Alex lekkerder dus halverwege hebben we omgeruild haha. Alex had braised beef met tortelloni, heerlijk! Als dessert hebben we met z’n allen Zeppoli genomen, een soort Italiaanse donuts met chocosaus. Uiteraard deden we aan “sharing” want alleen krijg je zo’n dessert volgens mij nooit op.

Vanavond nog even naar de pier geweest voor de zonsondergang. Op deze pier staan heel veel mensen te vissen en dat is natuurlijk reuze interessant om met je kleine neus vooraan bij te staan haha

Dag 20, Naples; say cheese… Cake

Vanmorgen wakker gemaakt door man en kids met een lekker ontbijt en een leuke knutsel van Nikki. Het mooiste vond ik dat ze het versje nog kende die ze weken geleden geoefend heeft op school, knap hoor!

Vanmorgen natuurlijk weer naar het strand, heerlijk! De meiden krijgen geen genoeg van het zwemmen! Maar helaas het einde van de vakantie komt toch al wel heel snel in zicht. Dinsdag vliegen we weer terug. Voor nu dan nog ff lekker genieten. Aan het strand aan de praat gekomen met een Nederlander die hier al 26 jr woont ( Fort Lauderdale). Hij was een paar dagen in Naples om Moederdag te vieren. Hij wist ons te vertellen dat er in Naples de meeste % miljonairs per inwoner van de stad leven van heel USA. De huizen aan het strand zouden 15 miljoen dollar kosten.. Nog ff doorsparen..

Tijdens dutje van Jade, gaat mama ff relaxen, ti’s Moederdag 😉. Alex rijd naar Publix met Nikki. Vanmiddag naar de Coastland center Mall, ook om een beetje verkoeling te zoeken. Het is rond de 33 graden. We kopen voor de verandering eens een keer nix. De kids vermaken zich in een draaimolen en speelgedeelte.

Eten doen we aansluitend bij Cheesecake Factory. We zouden 30 min moeten wachten of buiten eten, nou dat laatste maar gedaan, in de schaduw met een ventilator prima te doen. Het eten was heerlijk. Ik had de Bang Bang chicken en shrimp ( Thaise curry) en Alex de Factory Burrito Grande. De kinderen aten een kinderpizza.

Eigenlijk was het de bedoeling dat we nog een cheesecake als dessert zouden nemen maar daar was geen ruimte meer voor. Toen kwam ik op het briljante idee om 2 stukjes mee te nemen om op te eten als kids in bed liggen. Ik koos voor de Lemon meringue cheesecake en Alex de fresh strawberry cheesecake, beiden echt heeeeerlijk!! Sorry voor de foto van mijn aangebroken taartje, kon er niet vanaf blijven

Morgen laatste dag… Pfff zo snel gegaan..

Alex heeft per toeval ontdekt op de site van AirBerlin dat onze vlucht waarschijnlijk 5 uur later vertrekt.. Ipv 4 uur ’s middags nu 9 uur ’s avonds. Althans het is nog niet zeker maar de kans is groot. We proberen daarom ons appartement nog een dagje bij te boeken. Hopelijk lukt dit. Wij gaan nu eerst ff verder met de taart, ook belangrijk 😉

Dag 19, Naples, mind your step..

Vanmorgen even een wandelingetje door het decadente Naples. Erg leuk om de sfeer te proeven van de chique winkels en gallerys on third street south in mooie panden. De Rolls Royce, Bentley en Corvette rijden hier af en aan.

Nikki was helemaal in stijl gekleed zoals je ziet. Jade heeft een Anna jurk maar die was echt te warm.

Ook even over de farmer market gelopen dan eet je natuurlijk.. Met ruim 30 graden..

Daarna terug gelopen naar het appartement. We zagen een hele mooie groene hagedis (Anole). Best groot denk ik met staart 30 cm. We hebben hem even bekeken en liepen toen verder. Achter ons liep een stel die de hagedis duidelijk niet hadden gezien.. de vrouw trapte hem voor onze ogen plat.. Beetje lastig uitleggen aan de kids en vond het zelf ook niet het hoogtepunt van de dag haha. Gelukkig hebben we de foto’s nog..

Na het hagedis incident maar even een plons genomen in het zwembad van het appartementen complex.

Na de middagdut van Jade naar het strand gelopen. Heel apart dat het zeewater hier een stuk warmer is dan in Clearwater. Hier staan de palmbomen tot aan het strand, een mooi gezicht!

Voor het avond eten de dames lekker in bad. Jade heeft ook haar eerste ( bewuste) plas op de wc gedaan. Toppie! Tja als je ons blog volgt krijg je the whole package 😝.

Avond eten deden we hij Ihop, niet om dat je daar nou zo gezellig kan zitten maar omdat de dames de pannenkoeken (crêpes) heerlijk vinden. We reden langs Tin City en zagen allerlei kraampjes dus daar maar even kijkje genomen. Tin city is een soort overdekt houten winkelpromenade met winkeltjes, niet echt bijzonder. Maar buiten was er blues, brews en bbq festival. Compleet met muziek waarop mensen lekker uit hun dak gingen, leuk om te zien! De meiden vonden het ook een interessant en hebben nog even mee staan swingen.

Toen was het alweer tijd om naar bed te gaan. Na wat gekeet zijn de dames lekker gaan slapen. Voor onze moeders en alle andere moeders die meelezen alvast een fijne moedersdag!!

Dag 18, Busch Gardens en door naar Naples.

Vanmorgen op ons gemakje de spullen weer gepakt. Het aantal losse tasjes groeit per verhuizing.. Omdat het anders toch maar een “reisdag” is gaan we onderweg naar Busch Gardens in Tampa. Het is een combi van dieren/safaripark en pretpark met echt mooie achtbanen. Alex heeft de achtbanen Sheikra en Montu gedaan. Voor de kinderen is er een leuk Sesame street gedeelte waar ze bijna alle attracties doen.

Ook is er een leuke sesamestreet show en moesten de dames ook weer ff met de bewoners van Sesame street op de foto. Jade klapt vrolijk mee en Nikki gaat zelfs staan om erbij te dansen. Als Nikki koekiemonster een knuffel geeft, verdwijnt ze bijna haha

Samen hebben we nog even de kabelbaan over het park gedaan; Skye ride. We waren van plan om een ochtendje naar Busch Gardens te gaan maar het park is toch groter dan gedacht dus rijden we zo rond half 3 weg. Jade valt gelijk in slaap en Nikki speelt spelletjes op de iPad. Het is ongeveer een rit van 2,5 uur maar met de iPad’s, zakjes chips en doosjes rozijntjes is het goed te doen 😉.

Tegen 5 uur rijden we Naples binnen. Hier staan grote dure villa’s en ook de winkelstraat ziet er chique uit.  De restaurants zien er ook chique uit dus we gaan even op zoek naar iets minder deftigs want met een levendige kleuter en een nog levendiger peuter 😝 is dat wellicht niet zo relaxt. Dus maar een burger gedaan bij Brooks burgers. Het is een typische Amerikaanse diner. Het blijkt dat ze 6e zijn geworden van de de beste burgers van USA, smaakt ook prima. Alex neemt een Philly. Kids allebei een kindermenu met natuurlijk friet waar ze allebei weinig van eten; ik denk dat ze ondertussen frietmoe zijn geworden 😁. Daarna nog heel even naar het strand dat 2 min lopen is van ons appartement.

Het appartement is prima, top locatie, niet onze smaak inrichting maar wel schoon, genoeg ruimte en.. een kleine vaatwasser 👍🏻. Die hadden we in het vorige app. niet. Zonsondergang nog ff meegepakt en toen dames lekker bed in. Hier is geen babybed voor Jade te huur dus ze slaapt vannacht in een groot bed. We hebben twee bedden tegen elkaar geschoven en Jade in het hoekje gelegd zonder slaapzak, we zijn benieuwd hoe het gaat. Nou ja, ze slaapt naast haar grote zus dus dat word vast lekker keten.

Morgen ff ontdekken of het strand hier net zo lekker ligt als In Clearwater Beach.

Dag 17, Relaxen @ Beach

Vanmorgen buiten de deur ontbeten, lekkere club sandwich en bagel. Dan staat er weer een ochtend strand op het programma. We zagen dolfijnen rond springen/zwemmen, wat een mooi gezicht. Nikki probeerde met een netje nog visjes te vangen maar dat blijkt toch een mission impossible.

’s Middags tijdens dutje van Jade gaat Alex naar Publix om boodschappen te doen en doe ik met Nikki een potje Uno junior. Als Jade weer wakker is duiken we met z’n allen het zwembad in, heel vervelend z’on dag 😃.

Avond eten doen we bij Frenchy’s Rockaway, Grill on the Beach. Dat is achter ons appartement, direct aan het strand.

Heerlijk gegeten en daarna nog even zonsondergang vanaf pier 60 gekeken.

Als de dames in bed liggen kijken wij weer naar de Blacklist. Dit was alweer de laatste dag in Clearwater Beach. Morgen op weg naar Naples, maar op de weg er naartoe maken we een “pit stop” bij Busch Gardens in Tampa.

Dag 16, Strand en boottrip

Vanmorgen weer een strak blauwe lucht dus na het ontbijt lekker naar het strand. Het is heerlijk zo smorgens aan zee. We zien wat verschillende watervogels waaronder een groepje pelikanen die vlak boven het water over komt vliegen. Nikki en Jade vinden het heerlijk in het water.

Na de lunch doet Jade een dutje en ik bereid het avondeten alvast voor. Alex en Nikki nemen nog een duik in het zwembad.

’s Middags rijden we richting Tarpon Springs. Vanuit hier gaan we een boottripje maken met Odyssey tours. We hebben wat dolfijnen gezien (yeah geen ATV!) en werden ook nog voor een half uur afgezet op het Anclote Key eilandje om schelpen te zoeken. Echt heerlijk zo rondstruinen! Daarna weer terug waar Alex een glimp van een manatee opving. Of was dat door de Margarita’s aan boord 😉 🍸? Jade blijft maar zeggen: boot-oorbellen maar ze bedoeld oordopjes die ze in moest tijdens de everglades bootrit. Deze zijn nu niet nodig.

Vanavond weer gezond gekookt en gegeten; broccoli. Maar na het eten toch ook nog even een ijsje gehaald. Meiden weer op bed en wij weer ff met de beentjes omhoog met een bakkie koffie, biertje en wijntje…

Dag 15, Clearwater Beach

Vanmorgen is Jade koortsvrij wakker geworden en ook de pap blijft binnen, gelukkig! Ons uitzicht vanuit het slaapkamer raam, vanmorgen inclusief Libelle.

Na het ontbijt op pad om de koelkast weer wat aan te vullen. En natuurlijk voor onderbroeken voor Nikki. Op naar de Walmart. Onder het logo op de gevel stond ‘Neighborhood’. Deze al erg grote winkel is dus alleen de buurtsuper (dus voor de boodschappen). Die boodschappen doen we en rijden 5 minuutjes verder naar een ‘normale’ Walmart voor de onderbroeken. Pfff wat een winkel oppervlakte! Hier wel onderbroeken en Nikki koos die van de Princess Palace Pets 😃.  Jade blijft onderweg maar zeggen zeemeermin, zeemeermin maar die (Orlando) komen we nu natuurlijk niet meer tegen. Gelukkig hebben we een appartement met in het logo een zeemeermin.

Na de middagdut van Jade lekker de hele middag op het strand geweest. In het appartement staat ook een koelbox waar we goed gebruik van hebben gemaakt. Het zeewater is lekker, niet te koud. Je kan ook een best stuk het water in lopen wat ook ideaal is voor de kids. Na het eten ( pizza voor de kids) nog even naar pier 60 gelopen.

Er staat wel een windje maar dat vinden we eigenlijk wel lekker, zonder word het al bijna te warm.

Na de opnieuw prachtige zonsondergang (verveelt volgens mij nooit) zijn de dames naar bed gegaan. Toen heeft Alex sushi gehaald bij het Japanse restaurant schuin aan de overkant: een lekkere afsluiting van de dag!

Dag 14, Orlando – Clearwater Beach

Vandaag een “reisdag” dus het blog gaat niet heel lang worden. Jade is gisteravond wat ziek geworden; koorts. Vanmorgen doen we lekker rustig aan en nadat we ons hele hebben en houwen in bruine plastic Publix tasjes hebben verplaatst van het huis naar de achterbak van de MiniVan vragen we ons af hoe we al deze spullen in vredesnaam in de 3 koffers voor de terugreis gaan krijgen. Er is een hoop bij wat achterblijft, maar er is toch ook best wat bijgekomen… Die puzzel is voor later dus we gaan op pad. Nog ff snel wat foto’s van het huis en natuurlijk de prinsessenkamer en hop de auto in.

Jade onder een handdoek als deken (oude van ons: die blijft dus ook achter) en bij de eerste bocht komt ’t ontbijt eruit. Gelukkig op de handdoek. Achterbak open want in (uiteraard de achterste koffer) hebben we er nog meer (die komen goed van pas).

Op ons gemakje naar Clearwater Beach. Mooie aankomst over de brug naar het eiland! Jade gelukkig verder lekker geslapen in de auto. Het is een leuk en schoon appartement vlakbij zee. Nikki kiest de “jungle” kamer. We komen er alleen achter dat we Nikki’s onderbroeken in het nachtjekastje van het huis in Orlando hebben laten liggen. Dat word nieuwe onderbroeken shoppen dus haha.

We halen ergens een frietje en lopen naar Pier 60 om “De reizende Hillies” van het Florida forum te ontmoeten. Gezellig staan kletsen en met z’n allen de zon in de zee zien zakken.

Ze brengen ons geluk want we zien gewoon een dolfijn voor de kust zwemmen (Meestal hebben die een ATV als wij ergens zijn). De zonsondergang is prachtig: die hopen we de komende week nog vaker te zien! En wat is het zand wit! Erg mooi.

Dan is het de hoogste tijd om onze meiden in bed te leggen, die beide erg snel naar dromenland vertrokken zijn….